Kasze – dlaczego warto je jeść?

Kiedyś nie lubiłam jeść między innymi kaszy, fasoli i szpinaku. Słyszałam, że to przychodzi z wiekiem i tak też było w moim przypadku. Z wiekiem polubiłam różnego rodzaju kasze, fasolę i szpinak. Do zdrowego jedzenia przekonała mnie moja mama. Do dnia dzisiejszego bardzo jej za to dziękuje.

Kasze zawierają duże ilości skrobi i składników mineralnych. Są bogatym źródłem białka i błonnika pokarmowego. Kasze zawierają witaminy z grupy B, witaminę E oraz kwas foliowy.

Już od długiego czasu nie jem pieczywa. Na śniadanie wybieram kaszę jaglaną. Natomiast na obiad jem kaszę gryczaną. Bardzo lubię kaszę gryczaną łączyć z warzywami. Potrawy z kaszą są sycące, lekkostrawne i niedrogie.

Kasza jaglana zawiera dużo żelaza, dlatego zalecana jest dla chorych na anemię. Ma wpływ na prawidłową budowę kości, a także na prawidłowe funkcjonowanie serca i systemu nerwowego.

Kasza gryczana nie zawiera glutenu i nie zakwasza organizmu. Kasza ta zalecana jest głównie dla osób z chorobami układu krążenia, nadciśnienia.

Bardzo często jem kasze, ponieważ istnieją same korzyści z jej spożywania. Zachęcam także i Ciebie do jej jedzenia.

jak skutecznie schudnąć

One response

  1. Też często jem kaszę gryczaną, samo zdrowie 🙂

    Polubienie

Skomentuj

